عوارض دوگانه مالیاتی و شهری، صدای اعتراض کاربران تاکسیهای اینترنتی را بلند کرد
مسافران و رانندگان تاکسیهای اینترنتی مدتی است که با مشکل دریافت عوارض مضاعف از سوی نهادهای مالیاتی و شهرداریها دست و پنجه نرم میکنند. این مسئله که به گفته کارشناسان غیرقانونی است، هزینهها را برای کاربران افزایش داده و فشار زیادی به کسبوکارهای نوپا وارد کرده است.
تصمیمگیری برای آینده تاکسیهای اینترنتی
در همین راستا، قرار است روز دوشنبه جلسهای در هیئت مقرراتزدایی برگزار شود تا این موضوع به صورت ریشهای بررسی شود. کارشناسان معتقدند دریافت همزمان عوارض توسط شهرداریها و مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی، با قوانین کشور در تضاد است. این در حالی است که دیوان عدالت اداری نیز پیش از این، دو بار این اقدام را غیرقانونی اعلام کرده است.
اگر این روند ادامه پیدا کند، نه تنها به ضرر کاربران خواهد بود، بلکه فضای رقابتی را تضعیف کرده و حقوق عمومی را نیز زیر پا میگذارد.
نقش علیرضا نظری، دبیر هیئت مقرراتزدایی، و تلاشهای این هیئت برای اصلاح قوانین ناعادلانه، بسیار مهم و قابل تقدیر است. امید میرود این جلسه بتواند تصمیمی عادلانه اتخاذ کند و از تحمیل هزینههای اضافی به مردم و کسبوکارها جلوگیری کند.